Skip to content

Bilder

Bildet vi velger skal oppleves som naturlig, troverdig og vennlig – og spille på lag med den visuelle iden­titeten og verdiene våre.

Quote mark

Vårt hovedmotiv er mennesker. Bildet skal være naturlig, troverdig og formidle varme.

Bildemanér

Bildevalg

Bildene vi bruker gjenspeiler alltid konteksten og emnet vi formidler. Bildet skal forenkle og tydeliggjøre innhold ovenfor brukeren.

Vårt hovedmotiv er mennesker. Vi balanserer mellom «tilskuer» perspektiv hvor vi ser på en situasjon eller mennesker på avstand, og et «close-up» hvor vi møter øynene til personer/modeller.

Menneskene skal gjenspeile mangfold og bredde - i alder, etnisitet og kjønn.

Modellene skal utstråle:

    • positivitet
    • varme
    • autentisitet

Bildene skal være naturlige og troverdige, og gi gode assosiasjoner. Unngå kunstig oppstilte situasjoner.

Fargetoner

Vi bruker lysere i stedet for mørkere bilder.
Vi bruker typiske «nordiske» bilder, der det er varme i motivene/modellene/menneskene.

Tips

Unngå motiver som er visuelt rotete. Velg bilder hvor fokus retter oppmerksomheten på et bestemt emne eller detalj. Hvis det er tenkt å bruke tekst på et bilde, må man sørge for at det har en passende bakgrunnsfarge eller tekstur som gjør at teksten blir godt lesbar på bildet.

Hvor kan jeg bruke bildene?

Dette utvalget kan benyttes til presentasjoner. Bildene kan ikke deles med eksterne, da må de henvendes til Markedsavdelingen.

Last opp gratis bilder i PPT

Det er en gratis integrasjon med Shutterstock i Powerpoint.

Last ned bilder

Dette utvalget kan benyttes til presentasjoner. Bildene kan ikke deles med eksterne, da må de henvendes til markedsavdelingen.
Avonova_Logo_RGB_Wordmark_White