Skip to content

Stil og tone

Hvis merkevaren er identiteten, er kommunikasjon et middel for å få folk til å bli kjent med oss. Vår kommunikasjon må harmonere med merkevarens personlighet.

Vi skriver og kommuniserer bevisst på våre kjerneverdier:

Kompetent, menneskelig, ansvarlig/pålitelig, engasjert, støttende. Men også etter vår ønskede markedsposisjon som «Lette eksperter».

Quote mark

Vi skriver for å få folk til å forstå, lære, bli inspirert eller til å handle riktig."

bilde1

Retningslinjer

        • Vi bruker ordtak for å understreke vårt fokus på kunde- og kundeverdi. Det sørger vi for vi snakker oftere om "deg" og "din", enn "vi" og "Avonova".
        • Vi skriver for å få folk til å forstå, lære, bli inspirert eller til å handle riktig.
        • Vi kommuniserer ikke på en veldig formell. Stammespråk skaper avstand mellom oss/merket og publikum og kan skape et gap mellom kjernen vår merkevareverdier og vår kommunikasjon*.
        • Vi bruker ikke slang - vår målgruppe er ikke-homogen.
        • Vi skriver på et enkelt og ikke-komplekst språk, alltid bevisst på at personen eller gruppen vet mindre om emnet enn vi gjør.

Vi sørger for at vi bare bruker tekniske termer når:

        • Vi trenger og ønsker å utdanne publikum
        • Vi vet at målgruppen kjenner til teknisk begrep vi bruker
        • Vårt språk er riktig. Vi sørger for at vi ikke har stavefeil eller andre grammatiske feil.
        • Vi er forsiktige med å bruke humor på grunn av vår uhomogene målgrupper. I visse kanaler, hvor vi har et mer homogent publikum og emnet og budskapet kan kommuniseres sterkere ved å bruke humor, gjør vi det.
Vi har som mål å bruke historiefortelling i visse deler av vår kommunikasjon, da dette lar oss knytte mer emosjonelle band til vårt publikum. Eksempler på relevante elementer hvor vi bruker historiefortellingsteknikker er:
        • Kundecaser, merkevarefilmer og -innhold, presentasjoner av Avonova/om Avonova.
Avonova_Logo_RGB_Wordmark_White