Stil og tone
Hvis merkevaren er identiteten, er kommunikasjon et middel for å få folk til å bli kjent med oss. Vår kommunikasjon må harmonere med merkevarens personlighet.
Vi skriver og kommuniserer bevisst på våre kjerneverdier:
Kompetent, menneskelig, ansvarlig/pålitelig, engasjert, støttende. Men også etter vår ønskede markedsposisjon som «Lette eksperter».

Vi skriver for å få folk til å forstå, lære, bli inspirert eller til å handle riktig."

Retningslinjer
-
-
-
- Vi bruker ordtak for å understreke vårt fokus på kunde- og kundeverdi. Det sørger vi for vi snakker oftere om "deg" og "din", enn "vi" og "Avonova".
-
-
-
-
-
- Vi skriver for å få folk til å forstå, lære, bli inspirert eller til å handle riktig.
- Vi kommuniserer ikke på en veldig formell. Stammespråk skaper avstand mellom oss/merket og publikum og kan skape et gap mellom kjernen vår merkevareverdier og vår kommunikasjon*.
- Vi bruker ikke slang - vår målgruppe er ikke-homogen.
- Vi skriver på et enkelt og ikke-komplekst språk, alltid bevisst på at personen eller gruppen vet mindre om emnet enn vi gjør.
-
-
Vi sørger for at vi bare bruker tekniske termer når:
-
-
-
- Vi trenger og ønsker å utdanne publikum
-
-
-
-
-
- Vi vet at målgruppen kjenner til teknisk begrep vi bruker
- Vårt språk er riktig. Vi sørger for at vi ikke har stavefeil eller andre grammatiske feil.
- Vi er forsiktige med å bruke humor på grunn av vår uhomogene målgrupper. I visse kanaler, hvor vi har et mer homogent publikum og emnet og budskapet kan kommuniseres sterkere ved å bruke humor, gjør vi det.
-
-
-
-
-
- Kundecaser, merkevarefilmer og -innhold, presentasjoner av Avonova/om Avonova.
-
-
© Avonova, 2023 • Personvernerklæring